2016-10-11 08:44:02

Prijave za 4. nacionalno Natjecanje u čitanju naglas

Ove školske godine po četvrti put se održava Natjecanje u čitanju naglas za učenike od 3.-8. razreda. U ovom natjecanju naši učenici su postigli značajan uspjeh pa se tome nadamo i nadalje. Školsko natjecanje održat će se 17. listopada (ponedjeljak). Molim učenike koji žele sudjelovati da se što prije prijave, a najkasnije do 13. listopada (četvrtak) u školskoj knjižnici. Vrijeme održavanja natjecanja znat će se nakon prijava kad saznamo točan broj natjecatelja. Detalje oko natjecanja, kao i kriterije ocjenjivanja pročitajte pod više ili se raspitajte kod knjižničarke.

Natjecanje u čitanju naglas namijenjeno je učenicima osnovnih škola (od 3. do 8. razreda) u Republici Hrvatskoj. 
Ciljevi natjecanja su: 
 poticanje i popularizacija knjige, čitanja i čitanja naglas 
 razvijanje ljubavi prema knjizi i čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena 
 unaprjeđenje čitalačkih sposobnosti učenika 
 naglašavanje čitanja kao temelja cjeloživotnog obrazovanja 
 poticanje usmenog izražavanja 
 razvijanje motivacijskih sposobnosti. 

KATEGORIJE NATJECANJA: 
1. mlađa kategorija: za učenike 3., 4. i 5. razreda  
2. starija kategorija: za učenike 6., 7. i 8. razreda  
 
Natjecatelji predstavljaju knjigu po vlastitom izboru (uz preporuku učitelja mentora, školskog i/ili dječjeg knjižničara). U obzir dolaze isključivo prozna djela hrvatske i strane književnosti, primjerena uzrastu natjecatelja. 
 
TIJEK POJEDINIH NASTUPA: 
 
Predstavljanje djela traje najviše 5 minuta. U prve 2 minute natjecatelj treba usmeno obrazložiti svoj odabir (zašto je odabrao baš tu knjigu) na što inovativniji i kreativniji način bez korištenja ikakvih tehnoloških pomagala. Ostale 3 minute predviđene su za izražajno čitanje naglas. Nastupi se neće kratiti niti prekidati, osim ako natjecatelj ne prekorači dozvoljeno vrijeme od 5 minuta koje će se mjeriti, a istek će biti označen zvučnim signalom. 

KRITERIJI OCJENJIVANJA: 
 
- kreativnost uvodnog dijela 
(U uvodnom dijelu natjecatelj usmeno obrazlaže svoj odabir na što inovativniji i kreativniji način bez korištenja tehnike, a sve s ciljem poticanja svojih vršnjaka na čitanje odabranog djela. Način na koji natjecatelj predstavlja knjigu svakako ne smije biti naučeni monolog, već iskreni iskaz o razlozima svog odabira i objašnjenja zašto je odabran baš taj tekst i zašto baš njega želimo čitati). 
 
- jasnoća i razgovijetnost 
(Jasno i razgovjetno čitanje znači da slušatelji jasno razumiju pročitano te da su riječi jasno artikulirane i izgovorene dovoljno glasno). 

- izražajnost u nastupu 
(Izražajno čitanje nije gluma i scensko izvođenje ulomka, kao što nije ni spikersko čitanje. Interpretativno čitanje naglas zvuči kao govorenje, kao izricanje piščevih misli koje kao da su se stopile s čitateljevim). 
 
- primjerenost teksta uzrastu 
(Knjiga koju dijete čita mora biti primjerena njegovim doživljajno-spoznajnim mogućnostima. Prema tome uloga je mentora da svojim savjetom pomogne odabrati odgovarajuću knjigu, žanr ili tematiku prema osobnosti, temperamentu i čitalačkim sklonostima). 
 
- sveukupni dojam 
(Visok broj bodova prema ovom kriteriju može dobiti onaj natjecatelj koji posjeduje posebnu karizmu. Onaj koji zna ostaviti utisak, podijeliti s drugima svoju strast za knjigu i čitanje i prenijeti na druge želju za čitanjem). 
 
 
 


Osnovna škola Slavka Kolara Hercegovac