preskoči na sadržaj

Osnovna škola Slavka Kolara Hercegovac

Igre

EA SPORTS WRC

Autor: Filip Ščuković, 23. 11. 2023.

Ove godine dobili smo gomilu dobrih trkaćih igara – od  F1 23 preko The Crew Motorfesta do Forze Motorsport. Svatko ove može birati što će odigrati, bilo da je riječ o arkadama ili simulacijama, 2023. se pobrinula za svakoga. Sad je na red došla službena WRC igra, ovog puta pod okriljem Electronic Artsa i Codemastersa. Pocetna cjena je 50 eura

Pod posebnim povećalom je ovogodišnje izdanje, pogotovo kad dolazi od studija koji je radio na Dirt Rally igrama. Budući da su te igre bile uspješne, isto se očekuje i od novih licenciranih WRC naslova koji izađu iz Codemastersove kuhinje.

EA Sports WRC kao glavni adut donosi takozvani Builder mod. Tamo možete sastaviti svoje vozilo od dijelova reli automobila koji se već nalaze unutar igre. Iako limitirano, jer vam nudi dijelove već postojećih vozila, ipak možete složiti nešto za što bi pravi reli fan rekao da je prava abominacija.

Premda Builder mod nudi mogućnost da se vlastitim vozilom utrkujemo u različitim modovima igre, ipak mi djeluje da je ovo promašena ideja jer zašto bi se vozili vlastitim vozilom koje je zapravo limitirano odabirima ako već imamo prave i licencirane automobile.

Što se tiče karijere, u njoj možete startati od najmanje razine relija do najprestižnijeg WRC-a. Karijera je vrlo slična prošlogodišnjoj igri tako da ako ste nju već zaigrali, određene stvari će vam već biti poznate.

Ove je godine veći naglasak na zadacima koje morate ispuniti kako biste dobili što više novaca. A te zadatke vam zadaje dobrotvor, glavna osoba koja financira vaš tim. Što je on više zadovoljan vašim napretkom, to vi dobivate bolje ugovore. Isto tako, manjak mikromenadžmenta je prisutan, što svakako pozdravljam jer ovdje ipak nije riječ o menadžerskoj igri.

Karijera također dosta podsjeća i na onu iz F1 igara pa tako svaki tjedan možete ili sudjelovati u aktivnostima vašeg tima ili jednostavno odmoriti svoje ljude. Ako neće biti odmorni i spremni, neće vam tijekom reli utrka moći dobro obaviti posao. Tu je također i skautiranje nove radne snage, što vam uistinu daje osjećaj kao da ste dio tima koji želi po svjetsku titulu.

Umjetna inteligencija vozača ponovno je zaostala. Uopće nije konzistentna, čak i na najtežoj razini. Nije mi jasno kako u jednom trenutku budemo vremenski blizu, a onda kad dođe kraj, ja budem i po nekoliko minuta brži od prvog sljedećeg AI vozača. F1 ima poprilično dobre AI vozače, stoga me čudi da se isto nije preslikalo i na WRC.

Što se tiče vozila, ovo je igra u kojoj možete uzeti hrpu automobila te se provozati u njima. Sjajno su odrađeni, tek nekolicini njih fale neki sitni detalji, no to čak i nećete primijetiti ako niste okorjeli fan relija. Staze su također fantastično odrađene i dizajnom pariraju igrama KT Racinga.

Ni u jednom trenutku ne dosadi vožnja kroz snježnu Švedsku, našu Hrvatsku ili pješčanu Keniju. Ono što mi se ne sviđa jest to da auti po kiši i makadamu imaju previše kontrole. U takvim uvjetima trebali biste osjećati dozu izazova, no nažalost to nije slučaj ovdje. Snježne staze su i ove godine najbolje za voziti.

Međutim, neshvatljivo mi je kako i dalje nije riješen problem sudara. Pod tim ne mislim na štetu vozila, koja je i ove godine na zavidnoj razini, već kad vozila udare u zemljanu površinu, neke znakove, ograde ili snježne površine pokraj staze. Imate osjećaj kao da ste udarili u zid, a ne nešto što bi pri sudaru trebalo imati posljedice, jednako kao što ima vaš auto.

Vožnja je sasvim dobra unatoč prevelikom gripu na kiši i makadamu. Ako pogriješite i ne uspijete se spasiti, bit ćete pošteno kažnjeni. S druge strane, imate priliku spasiti se ako napravite grešku i bit ćete nagrađeni.

Isto tako, gume se troše onoliko koliko ste agresivni prema njima. Nema više da se postotak sigurno mijenja po nekoj unaprijed određenoj formuli, već sve ovisi o tome koliko (ni)ste nježni prema njima. Čak i ako ne znate kako voziti jer se niste nikada naučili ili jednostavno prvi put igrate, tu je reli škola.

Rally School je odlično napravljen i vrlo dobro vas upoznaje sa svime što trebate znati. Od jednostavnih stvari za početnike do brušenja vještina za one s naprednim znanjem, ovdje možete itekako naučiti prave stvari prije nego krenete u osvajanje Svjetskog naslova.

Vrlo zanimljiv dodatak je i uvođenje moda za igranje zvanog Regularity Rally. U reliju je važno da do cilja dođete u što bržem vremenu. Međutim, Regularity čini zaokret i postavlja vas ispred volana da određene dijelove staze prođete prosječnom brzinom koju vam igra zadaje. Ovaj način igranja donosi novu dimenziju igri u kojoj sada više nije važno da budete što brži, već da vozite unutar zadanog limita.Iako su snježne utrke najbolje, a noći vrlo zanimljivog vizualno aspekta, dojma sam kako je igra po izgledu sličnija WRC igrama KT Racinga nego Dirt Rallyju. To mi je pomalo žalosno jer su EA Sports WRC i Dirt Rally igre razvijene pod istim studijem, a potonja je vizualno puno bolja. To se posebno vidi jednom kad kiša padne jer u trenucima kad bi ona trebala biti jaka, doslovno djeluje kao da vam netko šprica na ekranu.

Zvuk je, moram priznati, odličan. Ovo je samo produžetak fantastičnog zvuka iz Dirt Rally igara, koje su po tome bile superiornije u odnosu na KT-ove WRC igre. Ne samo da je zvuk vozila odličan, već je općenito njegova integracija u igru za pohvalu.

Posebno ćete to osjetiti mijenjajući kameru, gdje nijedan decibel nikad neće biti jednak iz svakog pogleda. Ako vozite iz vozačeve perspektive te razbijete prozore ili čak vrata, teško je ostati ravnodušan na promjenu koja tada nastupa.

Nažalost, kao i mnogo ovogodišnjih igara na PC-ju, tako je i EA Sports WRC lansiran u tehničkom drlogu. Nisam imao rušenja igre, ali česta zamrzavanja ekrana prisutna su tijekom vožnje na dugim stazama i to pogotovo kad dolazi do promjena nadmorske visine ili u zavojima. Čak i nakon ažuriranja koje je to trebalo riješiti, stvari su nažalost ostale više-manje iste.

Isto tako je problem i u mrežnom dijelu igre. Često se znalo događati, jednom kad bih došao u lobi, da ekran počne treperiti iz nekog čudnog razloga. Također, u lobijima nedostaje tajmer koji bi krenuo odbrojavati jednom kad barem polovica vozača stisne opciju da su spremni za vožnju.




Izvor: https://www.hcl.hr/




Oglasna ploča
 
Drugi obr. mat. 2023.
 
Udžbenici 2023./2024.
 
Sigurniji internet

 
Upisi u SŠ
 
Poruka tjedna

Izgovorene riječi ponekad bole, ali češće bole one neizgovorene...

 
Javni poziv ponude
Priloženi dokumenti:
Obrazac-Skola u prirodi 2018..docx

 
Anketa
Koji je tvoj omiljeni predmet?





 
Školski list Breza

Breza 13

Breza br. 12

Skolski list Breza

 
Eko paket

 
"Skockali" smo se...

 
CARNet
 
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

 
Linkovi...
 
Na današnji dan

 
Raspored sati

 
 > Školska enciklopedija  > Igre
CMS za škole logo
Osnovna škola Slavka Kolara Hercegovac / Braće Petr 2, HR-43284 Hercegovac / www.os-skolara-hercegovac.skole.hr / ured@os-skolara-hercegovac.skole.hr
preskoči na navigaciju